Koperbegeleiding, Juri ontwerpt mee jouw droomwoning: Juri.be

Enter your keyword

News

Onze koperbegeleiders aan het woord

Dag in dag uit zetten onze koperbegeleiders Sven, Rose en Leen zich in om kopers hun woning en droomappartement af te werken en te personaliseren. Van vloeren, belichting tot keukens kiezen, dit trio begeleidt de koper op een persoonlijke manier en geeft hen de nodige informatie om tot een juiste beslissing te komen.

Ben je benieuwd hoe ze dit aanpakken? Lees hieronder het interview:

“Het voelt zalig om deel uit te maken van een proces dat zo betekenisvol is voor mensen.”

Zeven jaar geleden koos Juri ervoor om kopersbegeleiding aan te bieden. Rose, Leen en Sven doen er elke dag opnieuw alles aan om kopers hun droomappartement te geven. Hoe ze hun job ervaren, kan je hier lezen.

Wat maakt de job boeiend voor jullie?

Rose: Je komt veel mensen tegen met verschillende karakters. Van jonge mensen die voor de eerste keer een appartement kopen tot oudere personen die een woning kopen als investering. Dat is een totaal andere benadering en ervaring.

Leen: Het is zalig om deel uit te maken van een proces dat zo betekenisvol is voor mensen. Voor sommige mensen is dat appartement echt een nieuwe start. Ze hebben er heel hun leven voor gespaard en eindelijk is het zover! Als mensen zeggen bij oplevering: “Dit is ons droomappartement.”, dan is ons werk geslaagd.

Hoe zijn de reacties van de klanten?

Leen: Klanten of kopers zijn blij dat ze hun woning kunnen personaliseren. Bij de oplevering hebben ze vaak een opgelucht en verrast gevoel. Ze hebben ideeën gekregen van ons waar ze zelf niet zouden opgekomen zijn.

Wat doe je als klanten met onrealistische ideeën aankomen?

Sven: We proberen onrealistische verwachtingen bij te stellen, maar uiteindelijk ligt de beslissing bij de klant. Wij kunnen adviseren en weerleggen, maar als de klant een beslissing maakt tegen ons advies in, leggen we ons daar bij neer.

Wat zijn de kwaliteiten van een goede kopersbegeleider?

Sven: Het is belangrijk als kopersbegeleider om empathisch te zijn. We moeten begrijpen welk type persoon er voor ons zit om gericht advies te geven. Daarbovenop moeten we technische kennis kunnen vertalen naar menselijke en begrijpelijke taal.

Leen: Ik zeg altijd: wij zijn net als kameleons. We passen ons aan aan de klant en proberen ook naar de werfleider toe transparant en duidelijk te zijn. We proberen persoonlijk te zijn en in de stijl van de klant mee te denken. Soms geef je een advies aan een klant en geef je de dag erna een totaal ander advies aan een andere klant, omdat je voelt: die mensen zijn verschillend. Je spreekt jezelf precies tegen op zo’n moment, maar dat is niet waar: je personaliseert gewoon op basis van de klant.